loading...
کریس رونالدو
امیرميرزايي بازدید : 61 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)
رونالدو در حال بازی کردن در منچستر یونایتد در برابر چلسی در آوریل ۲۰۰۶

کریستیانو رونالدو بازیکن پرتغالی باشگاه اسپورتینگ لیسبون با ۱۲٫۲۴ میلیون پوند به به باشگاه منچستر یونایتد پیوست.[۱۲] او در باشگاه اسپورتینگ شمارهٔ ۲۸ را می‌پوشید که در باشگاه منچستر یونایتد به رونالدو شمارهٔ ۷ را دادند که قبلا بازیکنانی مانند جورج بست، برایان رابسون، اریک دانتونا و دیوید بکهام آن را می‌پوشیدند. رونالدو دربارهٔ شمارهٔ پیراهنش گفته‌است:

« پس از این که من به تیم منچستر یونایتد پیوستم، سرمربی ام الکس فرگوسن به من گفت که چه شماره‌ای را می‌خواهم. من گفتم ۲۸ را می‌خواهم. الکس فرگوسن گفت نه تو باید شمارهٔ ۷ را بپوشی که قبلا بازیکنان مشهوری این پیراهن را می‌پوشیدند و این برای تو یک افتخار است.[۱۳]  »

در اولین بازی رونالدو در منچستر یونایتد، وی به عنوان بازیکن جایگزین در دقیقهٔ ۶۰ به بازی آمد که این باشگاه در یک پیروزی خانگی آن بازی را ۰–۴ از بولتون برد. رونالدو اولین گل خود را در این تیم در بازی با پورتسموث با یک ضربهٔ آزاد در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۰۳ به ثمر رساند. این بازی را منچستر یونایتد ۰–۳ از پورتسموث برد. رونالدو فصل اول خود را در این تیم خوب گذراند و جام را فتح کرد.

در اکتبر سال ۲۰۰۵، منچستر یونایتد بازی را ۱–۴ به میدلزبورو باخت. رونالدو در سال ۲۰۰۵، ۱۰ گل در همهٔ رقابت‌ها برای منچستر یونایتد به ثمر رساند و طرفداران او، در FIFPro به او رای دادند و او موفقیت بهترین بازیکن جوان سال منچستر یونایتد (FIFPro) را کسب کرد و بازیکن جوان سال شد و جایزه گرفت.

وی در دربی شهر منچستر در ۱۴ ژانویه ۲۰۰۶ به ورزشگاه فرستاده شد که منچستر یونایتد آن بازی را ۱–۳ به منچستر سیتی واگذار کرد.

او در سال ۲۰۰۶ - ۲۰۰۵، موفق به کسب جایزه دوم خود در لیگ انگلستان شد و در آخرین بازی فصل، منچستر یونایتد با نتیجهٔ ۰–۴ ویگان را شکست داد که سه گل منچستر یونایتد در این بازی را رونالدو به ثمر رساند.

۲۰۰۶-۲۰۰۹
رونالدو با منچستر یونایتد در فصل ۲۰۰۷ - ۲۰۰۶

رونالدو در فصل ۲۰۰۷ - ۲۰۰۶ برای منچستر یونایتد، برای اولین بار در یک لیگ ۲۰ گل به ثمر رساند و این باشگاه قهرمان لیگ انگلستان شد.

در نوامبر و دسامبر ۲۰۰۶، رونالدو به سومین بازیکن برتر تاریخ لیگ انگلستان، پس از دنیس برکمپ در سال ۱۹۹۷ و رابی فاولر در سال ۱۹۹۶ تبدیل شد.[۱۴][۱۵] وی هم چنین در تاریخ ۵ مه ۲۰۰۷، برای بار دوم و پشت سر هم موفقیت FIFPro را کسب کرد و بازیکن جوان سال شد و جایزه گرفت.

در ماه مارس ۲۰۰۷، رئال مادرید حاضر به پرداخت پولی بی سابقه برای رونالدو شد و ۵۴ میلیون پوند را به او پیشنهاد کرد و از او خواست تا با رئال قراردادی ۵ ساله امضا کند.[۱۶] ولی رونالدو پیشنهاد رئال مادرید را نپذیرفت و با ۳۱ میلیون پوند در منچستر یونایتد ماند و بیشترین دستمزد را در تاریخ این تیم گرفت.

وی در این فصل جایزه‌های شخصی زیادی گرفت. او برنده بازیکن بازیکنان PFA شد که تنها اندی گری در سال ۱۹۹۷ موفق به کسب این مقام شده بود.

رونالدو (چپ) و کارلوس توز (راست) قبل از بازی در لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو در فصل‌های ۲۰۰۸ - ۲۰۰۷، در مسابقهٔ دوم خود روی ریچارد هیوز از تیم پورتسموث خطا کرد و کارت قرمز گرفت و تنبیه او محروم شدن از ۳ بازی بعدی منچستر یونایتد بود.[۱۷]

او دونده برتر سال ۲۰۰۷ بود و توپ طلای فیفا را در این سال گرفت و بهترین بازیکن جهان شد.

در بازی منچستر یونایتد و المپیک لیون، شخصی ناشناس از هواداران لیون، به طور مداوم روی رونالدو و وین رونی لیزر سبز می‌انداخت که یوفا خشمگین شد و لیون را جریمه کرد.

در ۱۹ مارس ۲۰۰۸، رونالدو برای اولین بار کاپیتان منچستر یونایتد شد که در آن بازی ۲ گل به بولتون زد و منچستر یونایتد ۰–۲ این تیم را شکست داد.

در ۵ ژوئن ۲۰۰۸، اسکای اسپورتس گزارش دادند که رونالدو علاقه به پیوستن به رئال مادرید دارد و اگر رئال مادرید همان مقدار پولی را که اول سال به وی پیشنهاد کرده‌است را بدهد، او به رئال مادرید خواهد پیوست. بنابراین منچستر یونایتد از رئال مادرید به اتهام دستیابی به رونالدو شکایت کرد ولی فیفا این شکایت را نپذیرفت. این گمانه زنی آن قدر ادامه یافت تا آنجا که رونالدو در ۶ اوت اعلام کرد که تنها می‌خواهد برای یک سال دیگر در منچستر یونایتد بماند.[نیازمند منبع] او در ۷ ژوئیه در مرکز پزشکی دانشگاهی در آمستردام، زیر عمل جراحی مچ پا قرار گرفت و پس از عمل جراحی، در مرحلهٔ گروهی لیگ قهرمانان اروپا و در بازی با ویارئال در تاریخ ۱۷ سپتامبر، به عنوان جایگزین پارک جی سونگ به بازی آمد.

در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۰۸، در پیروزی ۰–۵ منچستر یونایتد در برابر باشگاه فوتبال استوک سیتی، رونالدو ۲ ضربهٔ آزاد را گل کرد و ۱۰۰مین و ۱۰۱مین گلش را برای منچستر یونایتد به ثمر رساند.[نیازمند منبع]

این بدین معناست که رونالدو به هر ۱۹ تیم لیگ برتر فوتبال انگلستان گل زده‌است. در ۲ دسامبر، وی توپ طلای فوتبال را با ۴۴۶ امتیاز گرفت در حالی که نفر دوم جهان یعنی لیونل مسی، تنها ۲۸۱ امتیاز گرفت و از رونالدو ۱۶۵ امتیاز عقب بود. در ۱۹ دسامبر، رونالدو در جام باشگاه‌های جهان، با منچستر یونایتد در بازی فینال، ۲ گل زد و به رونالدو توپ نقره‌ای اهدا شد.[۱۸]

رونالدو و منچستر یونایتد در برابر آلبرت ریرا و بازیکنان لیورپول

در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۰۹، رونالدو با یک خودرو فراری ۵۹۹ در یک تونل در امتداد جادهٔ آ۵۳۸، در نزدیکی فرودگاه منچستر تصادف کرد. اما روز صبح بعد سر تمرین منچستر یونایتد حاضر شد. چهار روز بعد، او اولین بازیکن لیگ برتر انگلستان شد که برترین بازیکن جام جهانی شده‌است. علاوه بر این، رونالدو اولین بازیکن پرتغالی است که برنده جایزه از لوئیس فیگو در سال ۲۰۰۱ شده‌است.[۱۹]

رونالدو در سال ۲۰۰۸ - ۲۰۰۷، با منچستر یونایتد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. منچستر یونایتد در این جام، پورتو، بارسلونا و چلسی را در بازی‌های آخر شکست داد. در بازی فینال با نتیجه‌ای پرگل کار به وقت‌های اضافه کشیده شد و منچستر یونایتد، چلسی را در وقت‌های اضافه شکست داد و قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. سال بعد هم رونالدو با منچستر یونایتد به فینال رسید اما منچستر یونایتد ۰–۲ از بارسلونا شکست خورد و نایب قهرمان شد.

در ۱۱ ژوئن، منچستر یونایتد پیشنهاد بی قید و شرط ۸۰ میلیون پوندی رئال مادرید را پذیرفت و رونالدو به رئال مادرید پیوست.[۲۰] رونالدو پس از رفتن به رئال مادرید دربارهٔ الکس فرگوسن گفت: «الکس فرگوسن، پدر من در ورزش بوده‌است، یکی از مهم ترین عوامل موثر در زندگی من است.»[۲۱]

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اين وب درباره ي خداي فوتبال كريس رونالدو هستش از بارسايي ها خاهش منديم وارد اين وب نشند با تشكر مديريت وب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    كدام بازيكن برنده توپ طلا خواهد شد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 798
  • بازدید کلی : 5,124