loading...
کریس رونالدو
امیرميرزايي بازدید : 117 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (1)
فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹
رونالدو در حال بازی کردن با دیگو فرلان و اتلتیکو مادرید

الکس فرگوسن در جولای ۲۰۰۹ دربارهٔ کریستیانو رونالدو گفت:

« من چیزی جز ستایش این پسر ندارم که در جهان بهتر از ریکاردو کاکاولیونل مسی است. او برای گل زدن تلاش می‌کند و به دروازهٔ حریف حمله می‌کند.[نیازمند منبع]  »

۲۶ ژوئن ۲۰۰۹، رئال مادرید تایید کرد که کریستیانو رونالدو در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۰۹، از منچستر یونایتد با قیمت ۸۰ میلیون پوند (۱۳۱٫۶) به رئال مادرید خواهد پیوست.[۲۲] پس از موافقت با شرایطش، با امضای قراردادی ۶ ساله به باشگاه رئال مادرید پیوست. رونالدو در تاریخ ۶ ژوئیه به رسانه‌های جهان به ظور رسمی اعلام شد که بازیکن رئال مادرید است و در این تیم، شمارهٔ ۹ را که قبلا برای مادریدی افسانه‌ای، آلفردو دی استفانو بود را به او خواهند دادند. ۸۰٬۰۰۰ طرفدار کریستیانو رونالدو، از سخنرانی او در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو استقبال کردند. این تعداد طرفدار، رکورد دیگو آرماندو مارادونا را شکست چرا که هنگامی که مارادونا از بارسلونا به ناپولی منتقل شد، ۷۵٬۰۰۰ ایتالیایی، از سخنرانی او استقبال کردند.

رونالدو اولین گل خود را در رئال مادرید در ۲۱ ژوئیه زد که با همان گل، رئال مادرید ۰–۱ بازی را برد. اولین گل پنالتیاش در رئال مادرید را یک هفته بعد زد که آن بازی را رئال مادرید ۲–۴ برد.[۲۳] در ۲۹ اوت، رونالدو به دپورتیو لاکرونیا یک گل پنالتی زد که باعث شد رئال مادرید بازی را ۲–۳ ببرد.[۲۴] در ۱۵ سپتامبر، رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا دو ضربهٔ آزاد را تبدیل به گل کرد که رئال مادرید آن بازی را ۲–۵ برد. این دو گل اولین گل‌های رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا برای رئال مادرید بودند.[۲۵] وی در بازی با ویارئال، رکورد تعداد گل‌های باشگاه رئال مادرید را شکست.[۲۶]

او در ۱۰ اکتبر، با پرتغال در برابر مجارستان بازی می‌کرد که از آسیب دیدگی مچ پا رنج می‌برد.[۲۷] او در ۲۵ نوامبر، در لیگ قهرمانان اروپا، در برابر آث میلان، دیگر قهرمان بزرگ این جام بازی کرد. اولین آسیب رونالدو، در تاریخ ۲۹ نوامبر، در بازی ال کلاسیکو شروع شد که رئال مادرید آن بازی را ۰–۱ به بارسلونا باخت. در ۵ مه ۲۰۱۰، رونالدو برای اولین بار در رئال مادرید، در بازی با مایورکا، هتریک کرد.[۲۸]

فصل ۲۰۱۱–۲۰۱۰
رونالدو در یک بازی دوستانه در برابر Peñarol قبل از شروع فصل

با خروج رائول گونزالس از رئال مادرید در تابستان ۲۰۱۰، پیراهن شمارهٔ ۷ رئال مادرید به کریستیانو رونالدو تحویل داده شد.[۲۹] وی در ۲۳ اکتبر ۲۰۱۰، ۴ گل به رئال ریسینگ سانتاندر زد.[۳۰] این تعداد گل در یک مسابقه بیشترین تعداد گل رونالدو در یک بازی بود.[۳۱] بیشترین تعداد گل او در یک ماه ۱۱ گل بود که در ۶ بازی زده شد. (سه بازی در لالیگا، یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا و دو بازی در پرتغال) قبل از باخت ۰–۵ رئال مادرید در ورزشگاه نوکمپ از بارسلونا، رئال مادرید در لالیگا ۱–۵ اتلتیک بیلبائو را شکست داد که رونالدو گل دوم را به ثمر رساند.[۳۲]

رونالدو بازی‌ها را در سال ۲۰۱۱ بسیار امیدوار کننده آغاز کرد به خصوص گفته شد که او قصد دارد رکورد گلزنی رئال مادرید را بشکند و به همین خاطر بازیکنان کلاسیک رئال مادرید مانند آلفردو دی استفانو، هوگو سانچز و مانوئل آلدای مراسمی برگزار کردند.[۳۳][۳۴] رونالدو با فریب دادن داور دو گل به ختافه در پیروزی تنگ ۲–۳ رئال مادرید در برابر ختافه زد.[۳۵] رونالدو با هتریک و کمک کاکا، پس از آسیب دیدگی، در بازی با ویارئال، رئال مادرید ۲–۴ ویارئال را شکست داد و رونالدو در تاریخ ۹ ژانویه، بهترین گلزن لالیگا در این فصل شد. در وسط فصل در یک بازی، رونالدو رکورد تلمو زارا و هوگو سانچز که ۳۸ گل در لالیگا زده بود را شکست و بهترین گلزن لالیگا تا آن زمان شد. با این حال رونالدو تا مدت کوتاهی آمار گلزنی‌اش به شدت کاهش یافت و در ۱ ماه فقط ۲ گل برای رئال مادرید به ثمر رساند. در این مدت کوتاه رونالدو تقریباً در تمام صحنه‌ها حضور داشت ولی فقط ۲ گل زد. سپس در پایان فصل با ۴۰ گل و با ۲۲ گل زدهٔ بیشتر نسبت به لیونل مسی بهترین گلزن لالیگا در این فصل شد.[۳۶][۳۷]

رونالدو و رئال مادرید در بازی با گرت بیل و تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا

رونالدو پس از بهبود آسیب دیدگی، ۳ گل به ثمر رساند. (از جمله دو گل به تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا) وی در بازی برگشت ال کلاسیکو، یک گل از روی نقطهٔ پنالتی به ثمر رساند و تعداد گل خود در این فصل را به عدد ۴۱ رساند. در ۲۰ آوریل، فینال کوپا دل ری بین دو تیم رئال مادرید و بارسلونا برگزار شد. در ۹۰ دقیقه تیمی نتوانست گل بزند تا این که در وقت اضافهٔ اول در دقیقهٔ ۱۰۳، رونالدو برای رئال مادرید گلزنی کرد و با این گل رئال مادرید فینال کوپا دل ری را برد و قهرمان این جام شد. در بازی با سویا که رئال مادرید ۲–۶ پیروز شد، رونالدو ۴ گل زد و ۴۶ گله شد و رکوردش در منچستر یونایتد را که ۴۲ گل بود را شکست. سه روز بعد، رئال مادرید ۰–۴ ختافه را شکست داد که در این بازی رونالدو ۳ گل زد و ۴۹ گل شد. در ۱۵ مه، رئال مادرید موفق شد ویارئال را ۱–۳ شکست دهد که رونالدو در آن بازی ۲ گل زد و سرانجام ۵۱ گله شد.

در ۲۱ مه، رونالدو دو گل آخر این فصلش را در لالیگا به آلمریا زد و رکورد تلمو زارا و هوگو سانچز را شکست و بیشترین گل زدهٔ رئال مادرید توسط یک بازیکن در یک فصل را رغم زد. با این ۵۳ گل، رونالدو باری دیگر کفش طلای اروپا را دریافت کرد. رونالدو در این ۵۳ گل، ۲۵ گل را با پای راستش و ۹ گل را با پای چپش به ثمر رساند.

کار با یکی از بزرگ‌ترین مربیان جهان، یعنی ژوزه مورینیو، برای رونالدو که هم میهن اوست بسیار موفقیت آمیز بود. شاید رونالدو در این فصل با رئال مادرید فقط در جام کوپا دل ری قهرمان شد اما تعداد گل‌های این فصل او حیرت انگیز بود و حتی سال بعد بیشتر از این فصل گلزنی کرد.

فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۱
رونالدو در حال بازی کردن در لیگ قهرمانان اروپا در برابر آژاکس

ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، در ماه مه ۲۰۱۲ گفته‌است:

« کریستیانو رونالدو عالی و حیرت انگیز است. من او را با لیونل مسی مقایسه نخواهم کرد. ما دربارهٔ این دو بازیکن بزرگ صحبت می‌کنیم. به نظر من امسال رونالدو بهتر از مسی بوده‌است.[۳۸]  »

رئال مادرید این فصل را با برد ۱–۴ در برابر تیم گالکسی از ایالات متحده آمریکا آغاز کرد. چهار گل رئال در این بازی را به ترتیب ژوزلو، کایخون، رونالدو و کریم بنزما به ثمر رساندند.[۳۹] ۴ روز بعد رونالدو در بازی با گوادالاخارا هتریک کرد و سه گل وارد دروازه حریف کرد. رئال مادرید این بازی را ۰–۳ از گوادالاخارا برد. رونالدو به علت یک پرس کردن در بازی بسیار مورد تحسین قرار گرفت. در ۱۷ اوت ۲۰۱۱، در بازی سوپر جام فوتبال اسپانیا که رئال مادرید و بارسلونا با هم بازی کردند، رونالدو یک گل در ورزشگاه نوکمپ به بارسلونا زد. در ۲۷ اوت ۲۰۱۱، فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۱ لالیگا، با هتریک رونالدو در پیروزی ۰–۶ رئال مادرید در برابر رئال ساراگوسا آغاز شد.

در ۱۷ سپتامبر، سلامتی فیزیکی رونالدو مورد بررسی رسانه‌های جهان قرار گرفت و سپس کاسترول یک فیلم تلویزیونی به نام رونالدو منتشر کرد که رونالدو در آن مورد آزمایش در زمینه‌های مختلف مانند زمینه‌های روحی و جسمی قرار گرفت. فیلم‌ها و پزشکان ادعا کردند که رونالدو یکی از بهترین و سلامت ترین ورزشکاران جهان است؛ در فوتبال فوق العاده و در شاخه‌های دیگر برجسته‌است. در روز ۲۴ سپتامبر، رونالدو در برابر رایو والکانو هتریک کرد و سه گل زد. این بازی با پیروزی ۲–۶ رئال مادرید در برابر رایو والکانو در سانتیاگو برنابئو پایان یافت. این هتریک رونالدو، نهمین هتریک او در لالیگا با رئال مادرید و دهمین هتریکش با رئال مادرید بود. در تاریخ ۲۷ سپتامبر، رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا ۱ گل به آژاکس زد و رئال ماردید این بازی را ۰–۳ از آژاکس برد. در ۲۲ اکتبر، رونالدو دهمین هتریکش را در لالیگا انجام داد و در مجموع یازدهمین هتریکش را برای رئال مادرید انجام داد. در این بازی رئال مادرید ۰–۴ مالاگا را شکست داد. در تاریخ ۶ نوامبر، رئال مادرید ۱–۷ اوساسونا را شکست داد و با امنیت خود را در صدر جدول تضمین کرد. رونالدو در سال ۲۰۱۱ یکی از سه فینالیست توپ طلای فوتبال بود. سرانجام رونالدو نفر دوم فوتبل فیفا، قبل از لیونل مسی و بعد از ژاوی هرناندز شد. در یک چهارم نهایی کوپا دل ری، رئال مادرید ۳–۴ به بارسلونا باخت که رونالدو دو گل در این بازی برای رئال مادرید به ثمر رساند. با پیروزی ۲–۴ رئال مادرید در برابر لوانته، رئال مادرید با اختلاف ۱۰ امتیاز نسبت به بارسلونا در صدر جدول قرار گرفت. در ۲۴ مارس، رونالدو تعداد گل‌هایش در لالیگا را در این سه فصل در رئال مادرید، به عدد ۱۰۰ رساند که به طور متوسط در هر بازی در لالیگا ۱٫۰۱ گل به ثمر رسانده‌است.

رونالدو برای پایان کار خود در رئال مادرید گفته‌است:

« من دوست دارم تا آخر عمرم در رئال مادرید بمانم و ۱۰ سال دیگر با رئال مادرید قرار داد امضا کنم.[۴۰][۴۱]  »

در ماه مه، رونالدو ادعا کرد که در این فصل بهتر از مسی بوده‌است. در این فصل رئال مادرید با ژوزه مورینیو به ۱۰۰ امتیاز در لالیگا رسید که این رکورد تا به حال در هیچ لیگی به دست نیامده‌است.[نیازمند منبع]

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پويا در تاریخ 1391/08/26 و 20:58 دقیقه ارسال شده است

امير پويام ديروز اومدم ايران چي شود اون اهنگ عروسي


کد امنیتی رفرش
درباره ما
اين وب درباره ي خداي فوتبال كريس رونالدو هستش از بارسايي ها خاهش منديم وارد اين وب نشند با تشكر مديريت وب
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    كدام بازيكن برنده توپ طلا خواهد شد
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 17
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 30
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 757
  • بازدید کلی : 5,083